QARK.net — Druhý pokus o portrét
Druhý pokus o portrét

Druhý pokus o portrét

Portrét

Před nedávnem jsem měl možnost vyzkoušet si poprvé práci s modelkou v ateliéru a opravdu mě to zaujalo. Svůj pokus o portrét jsem publikoval na tomto webu a výsledkem bylo několik velmi zajímavých kritických komentářů, za které vám děkuji.

Nyní přináším čtyři další fotografie, tentokráte s jinou modelkou, a žádám vás, abyste zahlasovali v anketě o nejzajímavější z nich. Pokud máte chuť na kritiku nějaké z těchto fotografií, sem s ní… aspoň budu mít další podněty k inspiraci.


Upozorňuji jen, že moje představa portrétu nekoresponduje s fotografií do občanského průkazu, a proto tu nenajdete fotografie dívky s „celou“ hlavou. Portrét člověka, tak jak ho vidím já, těží spíše ze zajímavých detailů lidské tváře, jakou jsou například oči. Podobný trend můžete vidět například ve filmu.



Portrét

Portrét

Portrét

Portrét

Hlasujte o nejzajímavější portrét

Kolikátá fotografie se vám nejvíce libí?
Počet hlasů: 4232

Autor fotografií: Qark
Qark | 24. 02. 2007 23:40 | Komentáře: 61 | ::Fotografie


Přidat článek do: [ linkuj.cz], [ jagg.cz], [ asdf.sk], [ del.icio.us]

Stáhnout článek jako [ PDF]
[ RSS komentářů] k článku
[ Prohlídnout] všechny fotografie

[ Napsat] komentář

Články a fotografie z tohoto webu je zakázáno kopírovat a přidávat si je na svoje blogy, či kamkoliv jinam, bez mého písemného souhlasu!

Komentáře


1
Mainer 24. 02. 2007 23:56

Krásné fotky krásný holky, co víc si přát? :-) Zvlášť druhá od konce se mi moc líbí.

Reakce na komentář: Mistr #29Načítám náhled komentáře...

2
Pjotr 25. 02. 2007 00:14

Mne sa veľmi páči prvá fotka. Neviem, ale veľmi mi pripomína spracovanie filmu Jakubiskovej Perinbaby.

Pekné :-)


3
cnainee 25. 02. 2007 00:47

Na fotkach neni uplne zvladnuta prace se svetlem.

Na prvni fotce je uplne jasny prepal diky kteremu se ztraci detail struktury kuze a polovina obliceje pak vypada ponekud plocha.

Na druhe fotce vrha svetlo od nosu pomerne ostry stin ktery vede pres rty a hyzdi oblicej, podobne jako na ctvrte fotografii kde navic prave ocicko slecny je jaksi rozoostrene, prekryte vlasy a pusobi ponekud podnapile.

Vitezem se tedy stava treti fotografie, ktera je dostatecne svetla ale neztraci detail a zaroven zvoleny zaber lichoti konturam obliceje slecny.


4
MzK 25. 02. 2007 00:58

Třetí bude mít nejvéce hlasů protože se kouká jinam. Na ostatních fotkách kouká do objektivu. Na třetí fotografii je také vidět dekolt, to jí také přidá na hodnocení, stejně tak fotkce čtvrté.


5
Mainer 25. 02. 2007 01:52

Dekolt nedekolt i kdyby měla svetr tak se mi ta fotka líbí stejně, jde o ten výraz ve tváři :-)


6
cedr 25. 02. 2007 09:34

U me to vyhrala ta treti, protoze mne se ta modelka nijak zvlast nelibi, ale na treti je zachyvena tak, ze se mi nelibi uplne nejmin :-).
Cetl sem i tu velmi fundovane se tvarici kritiku o praci se svetlem. Osobne bych si myslel, ze ty stiny pridaji na prirozenosti fotky/tvare, ale muze byt, ze prave tu tvar hyzdi. Well o fotografovani nic nevim, a ani vedet nechci }:->


7
bumba 25. 02. 2007 09:41

jednoznacne treti


8
navabaca 25. 02. 2007 10:33

vysledky ty ankety byly podle me predem jasny, protoze ta treti fotka je klasickej portret, ze focena osoba s naklonenou hlavou kouka kamsi do neznama.. ctvrta fotka je na tom podobne, i kdyz tahle poza neni moc pouzivana..a pak tu mame prvni a druhou fotku, hlasoval jsem pro prvni, protoze detaily tvare tam vynikaji asi nejlepe ze vsech fotek.
Pozornym okum urcite neujde jista souvislost mezi druhou a ctvrtou fotkou. Takze bych tipoval, ze neuspech prvni fotky ma na triku fotka treti jakozto znama a uznavana poza, a zbyle fotky diky svoji souvislosti, ktera mnohym lidem i v takto nepatrnem mnozstvi zatemni mozek ;-)

(Omlouvam se, ze jsem spise komentoval anketu, nez kvalitu fotografii.)


9
Mikey 25. 02. 2007 10:37

Fotka je to pěkná, jen ta holka by mohla pár kilo shodit…


10
Devor 25. 02. 2007 12:11

Qarku spatne ti to pocita ta %. Kdyz jsou 4 moznosti, tak by nemela nastat situace, kdy je soucet % pouze 98%. Jelikoz na kazde moznosti muze byt odchylka pouze max 0,5% a vidim, ze v dane situaci to neni ten extremni pripad.


11
bluee 25. 02. 2007 12:41

Dtuhá fotka, čtvrtá fotka: hezký fotky. Slečna ještě o pět kilo méně a pak bych požádal o telefonní číslo. Děkuji.


12
Bhu z Crecelu 25. 02. 2007 14:00

To si nemyslim, znám hodně holek, co v obličeji vypadají trošku silnější, ale jinak jsou zase hubený…;-)


13
iHonza 25. 02. 2007 16:47

Když už, tak trojka, má světlý pozadí, což mně se u tmavovlasé holky líbí víc a je nejlíp exponovaná. Jinak slečně se určitě budou líbit, její babičce se budou líbit, ale pro ostatní na těch fotkách chybí TO.


14
Pan Počtář 25. 02. 2007 17:14

0.5% + 0.5% + 0.5% + 0.5% = 2% + 98% = 100%


15
zabka 25. 02. 2007 17:40

Chlapi, jak jste přišli na to,že ta slečna na fotkách má pár kilo na víc? Je focen jen obličej, který má hezký kulatý? V obličeji nelze "shodit kila". I když souhlasím není, až tak moc hezka jako modelka, nikoliv tlustá. Z fotek se mi líbí 3 fotka, klasický portrét.


16
navabaca 25. 02. 2007 18:08

jak to tak prubezne behem dneska ctu, tak se snad nikomu ta slecna nelibi, podle toho to vypada, ze byste tu nejradsi videli nejakou modelku co vyhrala miss world, nebo nejakej oblicej pornosceny, nebo filmovyho platna, ci radobykrasavice z libimseti.cz …. pokrivenej vkus bych rekl, ale kazdy mame najekej ;-) me se focena slecna libi :-)

Reakce na komentář: Bhu z Crecelu #17Načítám náhled komentáře...

17
Bhu z Crecelu 25. 02. 2007 18:46

Reakce na navabaca #16Načítám náhled komentáře...: To je pravda, všichni říkají, jak by měla shodit (viz zabka – č.15). Mě osobně se líbí obě dvě "portrétové" modelky.

Reakce na komentář: lord #18Načítám náhled komentáře...

18
lord 25. 02. 2007 20:31

Reakce na Bhu z Crecelu #17Načítám náhled komentáře...: Tam jsou dvě slečny? Taky se mi ta modleka líbí řekl bych, že působí příjemným dojmem.

Reakce na komentář: Bhu z Crecelu #21Načítám náhled komentáře...

19
LordAli 25. 02. 2007 20:51

Omg, ta je tak krasna 8-)


20
StaNov 25. 02. 2007 20:52

Vypadá trochu jak Ewa Farna. Hlavně na té třetí fotce. Nice work, man ;-)


21
Bhu z Crecelu 25. 02. 2007 21:07

Reakce na lord #18Načítám náhled komentáře...: Ne, v úvodu je odkaz na první pokus o portrét s jinou modelkou

Reakce na komentář: lord #22Načítám náhled komentáře...

22
lord 25. 02. 2007 21:10

Reakce na Bhu z Crecelu #21Načítám náhled komentáře...: Aha tak toho jsem si nevšimnul.


23
Z. 26. 02. 2007 09:51

Mně se líbí nejvíc dvojka, protože slečna se "na mě" pěkně usmívá ;-)

Reakce na komentář: White_Wolf #32Načítám náhled komentáře...

24
Mishana 26. 02. 2007 10:03

Moje hodnocení je téměř shodné s příspěvkem #3 (cnainee).
Lepší světlo by určitě pomohlo. Kéž já sám bych to ale uměl vyfotit alespoň takto :-O
Ta 3. fotka je v podstatě bez chyby. Tonálně vyvážená (rozsah a poměr jasů), kompozice, výraz modelky, vše OK.


25
Bhu z Crecelu 26. 02. 2007 20:21

Ta první mi připadá jako "občankový" portrét, ale je krásná, jako všechny ostatní. Ty další jsou už víc umělecké.


26
Lewis 26. 02. 2007 20:57

kdyby měla tan třetí fotce lehce pootevřená ústa a na čtvrté pár pramínků vlasů pře oko + ty připomínky o světle.


27
Subi 26. 02. 2007 22:39

mě se líbí první…teda oči na té první….vypadají fantasticky


28
Lonely One :P 26. 02. 2007 22:51

No, ja dal hlas 4ce, ktera mi prijde nejvice nekonvencni. 3 je proflakla poza, ale remeslne nejlepsi. Kdyby 4ka mela vic prosvetleny oblicej a lepezaostreny sperk na krku, tak je jasne nejlepsi.


29
Mistr 27. 02. 2007 03:16

Reakce na Mainer #1Načítám náhled komentáře...: Ta druhá od konce? Takže třetí (od počátku), ano?

Reakce na komentář: Mainer #34Načítám náhled komentáře...

30
danuwaanalihi 27. 02. 2007 10:56

IMHO – prilis sediva… Biela by mala byt biela… To je k tej tretej. Volba tmaveho pozadia – nie velmi stastna volba kvoli tmavym vlasom. Asi by som skusil tak trochu retro protisvetlo za jej hlavou na zvyraznenie kontur. Ale ok… Mohlo byt aj horsie… A ak ti nejde o samohanu ega, ale o seriozne zhodnotenie fotiek, tak skus totem.cz alebo iny server, kde sa najdu ludia co o tom nieco vedia a nie tu… :-) Mailom Ti poslem upravenu fotku viac podla mojho gusta…


31
danuwaanalihi 27. 02. 2007 10:57

Teda poslal by som ak by som ho tu niekde videl :-)


32
White_Wolf 28. 02. 2007 12:58

Reakce na Z. #23Načítám náhled komentáře...: Souhlasím, u mě to vyhrává úsměv na fotce číslo 2, přestože jsou zde nevychytané detaily se světlem, ale to bych už opakoval co bylo řečeno…


33
johnik 01. 03. 2007 09:33

dost šedivé, tvrdé světlo, kompozičně se mi líbí třetí fotka, celkově imo podporůměr.svíceno asi halogenama, a ne zábleskem jako minule, nemýlím-li se


34
Mainer 01. 03. 2007 16:09

Reakce na Mistr #29Načítám náhled komentáře...: Jo přesně tak


35
JackMagnum 01. 03. 2007 20:24

zpravidla nejlepsi fotky sou (nepocitam ted zrovna portrety) . kdyz to clovek neceka, a tady to vypada podobne. Na treti fotce kouka nekam jinam, jako by necekala ze bude focena. A nekouka do objektivu jak na fotce v obcance. Mozna proto tam vypadame tak divne……. :-)


36
Czech 01. 03. 2007 21:42

Zdarec, jednoznačně nejlepší je podle mého soudu fotka č.3. A to ze dvou důvodů. 1)Dívka se nedívá do objektivu, což nevypadá tak uměle a strojeně. 2)Dívka se neusmívá a to potom působí, abych tak řekl, svůdněji.


37
Temná postava v popředí 02. 03. 2007 19:28

Kde bereš ty pěkné slečny na focení ;-) ? Ne, vážně jsou to podařené fotografie. Jediné, co bych snad změnil je nasvícení druhé a čtvrté fotografie, aby nebyla ta zastíněná část obličeje byla "dál od pozorovatele", ale to je jen můj subjektivní názor. Jinak moc pěkné (č. 3 nejhezčí).


38
jarpaz 02. 03. 2007 22:01

Právě ten dekolt by tam podle mě takhle být neměl (foto č.4)– rozptyluje a odvádí od tváře. Kdyby byla fotka eroticky komponovaná (což podle mne podle výrazu tváře není) tak by tam být mohl (záleží na úmyslu autora). Více se mi proto líbí druhý snímek. Možná by šlo vylepšit ještě oblečení modelu, ten pruhovaný svetr křivky jejího těla nijak nevylepšuje a spíš taky ruší. Světlo boční, a stíny – to samé co svetr,nesmí rušit, spíš aby přidaly tajemnosti nebo plastičnosti objektu.
Jinak ti fandím, taky se mi focení hrozně líbí, je jednoduší se na fotky koukat, než něco pořádnýho nafotit, tak i tu mojí kritiku bez s rezervou.


39
Klea 04. 03. 2007 23:16

Mně se líbí 1. Přijde mi taková "očarovaná". Ty ostatní jsou přííííliš klasické… na mne, ale také hezké.

A jinak chlapi. Pardon, ale kvůli takovým -píp– jako jste vy holky končí s anorexií a pod. Takže trochu přemýšlejte, než začnete kritizovat. A dík těm, kteří slečnu pochválili, jistě ji to potěší ;-)

Reakce na komentář: lord #40Načítám náhled komentáře...

40
lord 05. 03. 2007 18:03

Reakce na Klea #39Načítám náhled komentáře...: Tím končí si asi myslela skončí že? Jinak by to bylo dobré kdyby holky přestávaly být anorektičky a podoně nemocné, kvůli nám, pak bych mohl mít radost že sem zachránil pár životů.


41
stanley99 05. 03. 2007 19:34

Ešte také kilo naviac a vyzerala by úplne Božsky! A potom jej telefón chcem ja! :-P Ale vážne, chlapi to nemyslíte vážne, žeby mala schudnúť…. Je absolutne sexi!!!! Mne sa dievčatá pod 55kg veľmi nepáčia, ale zas ani nad 80, záleží od výšky. Uisťujem všetky dievčatá, že nemusia byť chudé (podľa mňa vyhladované), aby si niekoho našli.

K fotkám po umeleckej stránke:
1. má celkom dobrý pohľad – trochu prísny spolu s otázkou v očiach, pre diváka ťažko čitateľný (nikto nevie čo si v tej chvíli myslela) a vyvoláva pocit sebareflexie, čo nikomu nie je príjemné preto ma asi najmenej hlasov. Pre mňa veľmi dobrá.
2. veľmi úprimný pohľad s drobnou vďakou za to, že si si ju vybral ako modelku na fotenie. Jej oči sú v tomto okamihu bránou do jej duše. Fotka ma aj drobulinký erotický nádych vďaka svetríku až na ramene. Pre mňa vynikajúca.
3. Taká klasická portrétovka. Bez výraznej iskry v očiach. Povedal by som, že sa cítila mierne nervózne a neisto v tej póze. „cítila“, že ju fotíš…. a chcela aby to bola dobrá fotka. Pre mňa dobrá.
4. Cítiť jemne tajomstvo s nepatrnou dávkou erotiky aj vďaka dekoltu. Vyraz v očiach skrýva otázku s očakávaním odpovede. Pre mňa veľmi dobrá.

K fotkám po technickej stránke:
1. To líce pôsobí prepálene, aj ked možno nie je. Umelecký dojem zneistenia je zvýraznený dvoj odrazom svetiel v očiach. Kvalitná ľavá kontúra tvare asi najlepšia zo všetkých. Trochu vadi svetrík na pleci, nemusel tam byť a k uz jestvujúcemu kultúrnemu dojmu by sa pridal aj erotický, ale bolo by na posúdenie ci by ešte bol prínosom, alebo nie, aj v závislosti od orezu fotky.
2. Tie tiene to je fakt. Niečo by šlo vyretušovať. Inak veľmi dobre.
3. pozadie by som tiež skúsil čierne. Potom by som maximálne zatienil(retušou) jej chrbát, aby ho nebolo vidno a vznikol by tak dojem, ze vystupuje z tmy. Radovo by vzrástla umelecká hodnota. Lepšie by bolo aby pozeral trochu viacej smerom k fotografovi, lebo takto pozerá skoro priamo na svetlo, alebo jeho odraz a ma veľmi neprimerane zúžené zreničky. Bolo by fajn, keby jej bolo vidno kusok bielka na obidvoch ociach aj z druhej strany oci. Nitka trci zo svetra. Voľba svetra je veľmi dobra.
4. Trochu slabo nasvietené, sivé. Biele pozadie je v tomto prípade OK. Možno by som dole ponechal na oreze aj ďalší čierny prúžok zo svetra, neukončoval by som fotku bielym prúžkom. Takto jej vzniká divný orez na prsiach, hodil by sa, aby bol nižšie bradavky. Alebo nechať aj dalsi biely, musel by som vidiet ako to vyzera, alebo to rovno strihnúť hneď za prvým čiernym prúžkom na svetri. Fotka by bola potom viac erotická.

Moje hodnotenie celkove s väčšou váhou na umeleckú stránku: 2,1,3,4

Vidím, že máš talent. Len tak ďalej. Tu predchádzajúcu modelku som si dal ako tapetu do PC aj v práci aj doma. Mal si vidieť tie reakcie!!! Ale ako tak pozerám, nastal čas na výmenu pozadia :-).

A mozte ma kameňovať :-) Rad by som vsak poznal nazor aj modelky k umeleckým komentárom.


42
Martin Michalík 07. 03. 2007 20:29

Celkem dobry ale ruší tam ten vzorek na tričku – priste ji bud svlikni nebo ji dej jednobarevny tricko…


43
Numero 08. 03. 2007 19:06

Postupne:

Nejvice se mi libi prvni foto. Tezko – jako fotograficky laik – mohu posoudit kvalitu procesu foceni nebo nasviceni.
Ale #1 vitezi kvuli:
Vyrazu, primemu, nevyhybavemu pohledu. Tvar na me necini dojem nejakeho svadeni (2. a 4. obrazek), ani mysli toulajici se kde vsude a plne zajmu o nesmrtelnost chrousta (3. obrazek). Pohled na #1 je takovy, hmmm, ocenujici, zkoumajici, zvazujici; s podtomen usmevu. Celkove z nej mam dojem i trochu zahadnosti – k cemuz prispiva prechod cerni vlasu do cerni pozadi, kde rozeznavani jednoho od druheho je mozne jen podle lesku jednotlivych vlasovych praminku (velmi mi to pripomenulo jednu fotografii -snad od Saudka? – kde byla hezka japonka zahalena do velmi stroheho odevu v barve cire cerni splyvajici s pozadim, neco na styl "laterna magica").
To, ze neni videt dekolt je jen k plusu – cilem fotky asi nebylo buzeni erotickych fantazii.

No a co se tyce tech hlasu volajicich po zhubnuti one slecny. Mozna se nekomu libi vychrtla zenstina (a'la Barbie?) v ktere o sebe hrkaji kosti hrudniho kose. A ktera – kdyz ji obejmete – vam muze zpusobit loktem pneumotorax. Osobne vsak drzim pesti slecnam/zenam, ktere neprehaneji s hubnutim. (Mluvim o beznych rozmerech, ne o vaze 90+ kilo pri 150 cm vysky) Zarucuji, ze nase krasnejsi polovicky vi moc dobre, co si dat na sebe tak, aby vypadaly dobre prakticky kdykoli. Jen je rozil, ze nektere se porad snazi ta udajne prebytena kila "sestrelit".


44
assh 11. 03. 2007 11:06

druha fotka je najzlatsia, dievca ma na nej pekny pohlad a cela fotka ma nejlepsie vyzarovanie zo vsetkych styroch


45
barborka - taky dělám obrázky:) 16. 03. 2007 15:52

3.fotka je podle mého názoru nejlepší, ikdyž mám zde jednu velkou výtku a to je světlo, které není úplně optimální. Obličej je přesvícen a fotka pak vytváří špatný dojem, že hlava je příliš vpředu vzhledem k tělu. Co se týče kompozice je jednoznačně na této fotce nejlepší, umístění obličeje v horním rohu a pohled směrem do obrázku je sice klasika, ale osvědčená. Dekolt určitě přidává obrázku na zajímavosti.
1. fotka je pro mě nejoriginálnější– avšak zásluhou modelky. Výraz zde má asi nejpřirozenější ze všech fotek. Nicméně pořád je patrné napjetí úst. Pro příště více uvolnění. Světlo je zde zajímavé, i přesto že to pravé přesvícení by se němělo v ateliéru stávat, obrázku to ale neuškodilo, právě naopak. Nevadí mi ani přímý pohled do objektivu, což je u jiných zásadní chybou, zde je to namístě. Vlastně jediné co mi na fotografii vadí jsou splývající vlasy s pozadím, které nejsou rozeznatelné a tím ubírají na kráse modelky.
2. a 4. fotka pro mě nejsou zajímavé a ani příliš dobré, díky stínům je u nich potlačena výraznost očí, navíc působí až šedě.

Vlastně ani nevím jestli je lepší ta první nebo třetí fotografie, čím více se na tu první dívám, tím více u mě získává sympatií a tím víc mě zajímá…

Možná zkus příště bílý rámeček, ten tmavý působí příliš "mohutně" a nevkusně. Chce to tak 3px od obrázku vytvořit černý rámeček (1px) a zbytek (cca 10px) nechat volné, bílé. Samozřejmně to musíš přizpůsobit případné netradiční velikosti obrázku. Vypadá to jemněji a k portrétům se to víc hodí.

Jinak ráda bych viděla a zkritizovala :-) některé další tvoje fotky.


46
Qark url 17. 03. 2007 22:33

Takže díky všem za názory, zkusím se k nim nějak souhrnně vyjádřit.

Co se týče práce se světlem a podobně věci, bohužel za to může můj LCD na notebooku. Fotky jsem totiž pomocí křivek upravoval pro něj a to viditelně nebyla šťastná volba. :-( Ale u mě to fakt vypadá bravurně :-D
Každopádně to osobně neberu jako chybu, protože ve fotokomoře by se dobrá a oku lahodící světla a stíny dořešila správnou volbou osvitové doby a nebo, v horším případě, nadržením. V předchozích portrétech jsem psal o tom, že fotím hlavně na kinofilm a digitálně si dělám jen náhledy, takže to všechno posuzuji z tohoto hlediska.
Z mého pohledu je proto ale technicky špatná fotka třetí, kvůli tvrdému stínu u nosu. S tím se prostě nic dělat nikde nedá, retušování by byla jen zdlouhavá práce. Takže je fotka vlastně na vyhození, přestože kompozice je většinou zvolená jako nejlepší.
Jinak světla jsou halogeny, nejde o záblesky. Na focení nás je v ateliéru vždy víc (min. dva) a tak by to bleskem nešlo. Bohužel. Blesky jsou sice technicky zajímavější, ale vyžadují více času. Časté měření expozice, volba kontrastních poměrů, atd… Na to člověk musí být s fotografovaným subjektem nejlépe sám a v klidu.

Ad váha dívenky. No docela mě překvapilo, že má někdo pocit, že má modelka nadváhu. Byla totiž opravdu štíhlounká. Nenechte si kazit vkus retušovanými vychrtlinkami v časopisech. Já osobně dávám na focení přednost dívkám normálním. Důležité je taky brát v úvahu, že dívka je poměrně mladá.

Ad výraz dívky. Na focení portrétů mě strašně baví právě komunikace s modelkou. Je to naprosto skvělé, ale i hodně náročné, protože s ní musíte během focení mluvit, vtipkovat, uvolnit ji. Navázat nějaký vztah, aby se vám trošku otevřela. A do toho si hlídat světla, expozici, kompozici… Když navážete dobrý vztah, dívka odhodí stud a začne se tvářit více přirozeně. A tyhle fotky se mi zdají opravdu přirozené. Na dívce jde vidět radost, zasněnost a další věci, o které mi šlo a o které jsem se snažil. Výraz dívky přesně odpovídal mému záměru.


Ještě jednou díky za vaše komentáře. Příště se zase zkusím polepšit, slibuji.


47
Luigi 23. 03. 2007 20:25

Fotky sou moc pěkný :-) z hlediska osvětlení taky povedený… jenom bys mohl zkusit příště foto z dolního profilu… newim jak se na to koukáš je to jenom můj názor…..


48
žirafka 29. 03. 2007 14:15

zakladem je hodne nepovedeny prevod do cernobila…je to sedivka sediva…ono nestaci fotku jen odbarvit ;-)


49
H. 01. 04. 2007 00:15

nehledě na technické provedení, není to tak trochu nuda? co třeba zapojit taky fantazii? BTW: foť, foť, foť…. :-)


50
bigy 07. 04. 2007 09:52

třetí je super, na ostatních vypada nic moc…. :-) co dokaže jedno jiny natočení hlavy a fotka vypada uplne jinak.


51
wahargem 10. 04. 2007 04:05

Tak vidím, že psychologické hledisko zapůsobilo a většina hlasuje pro fotku #3. Přece jen ten pohled přímo do očí je nepříjemný. i na fotce. Zajímavý poznatek ;-)


52
ailyn 26. 04. 2007 19:28

treti.

modelka "ma smrnc" oproti predchozi, neni sice "technicky" tak krasna, ale ma charisma.


53
jíťa 29. 04. 2007 14:42

charismatická modelka…není co dodat…třetí fotka u mě vede :-)


54
mirek 02. 05. 2007 17:55

Pridam par veci veci, co mne napadly (zatim jsem necetl komentare), jak to citim, aniz si delam narok na to, ze by to nekdo nemohl citit jinak.

Prvni portret: pekne odlesky v ocich, neprijemna disproporce mezi velikosti obliceje a zbytku tela (jako by to bylo foceno prilis zblizka), myslim, ze oriznuti dole nekde v urovni brady by snimku hodne pomohlo.

Druhy portret: nejsem vubec prizivce sperku na takovychto fotografiich. Jde preci o snahu tak trochu zobrazit jaky je clovek uvnitr (aspon mam z toho ten dojem) a to je neco upne jineho nez treba fotografie pokousejici se zobrazit osobnost spise pres vnejsi (povrchi) vzhled a zachyceni situace (mne o neco blizsi tema). A uz vubec nejde o modni (reklamni) fotografii, jakych jsou casopisy a dnes uz i internet plne. Jinak je to asi velmi dobry snimek.

Treti portret: podobne jako predchozi. Popr. pokud by slo hlavne o tvar, taky bych dole rezal (je tam toho moc a jen to odvadi pozornost).

A ctvrty: podobne predchozim.


55
.-) 03. 05. 2007 18:25

Jejda, tudle holku já znám :-)


56
Gothic 06. 05. 2007 11:40

Me se liby vsechny protoze je to ta stejna holka na vsech fotkach


57
LOL 22. 05. 2007 22:27

LOL to je jedna a ta sama holka !!!


58
zum 24. 05. 2007 17:20

…jako fotka ta třetí jako žena ta čtvrtá :-) má na ní takové to NECO v očích…
zum


59
OndraK 27. 09. 2007 23:38

Prijdou mi mirne podexponovany ale je to zrejmne prevodem do bw. Ja radsi fotim na mensi ISO s vice osvetleni. Je to ale vec vkusu. Kazdej ma rad stiny jinak a ja mam holt rad ty ostrejsi (osvetleni blizko obliceje a nerozptyleny svetlo dela stiny ostry). Nicmene fotky jsou povedeny – prirozenost predevsim, dobry vyrazy… Kvalitni mi pripada ta prvni. Je jednoducha a relativne "ohranej" vyraz (resp. kompozice obliceje) mi vubec nevadi protoze pohled divky a celkovy zpracovani tomu dava nejakej smrc! Pekne. Libi se mi taky neostrost na tech spravnejch mistech.

Omlouvam se ze jsem nepsal s diakritikou. Priste se budu snazit ;-)


60
JK 29. 10. 2007 10:11

Pokud se chceš inspirovat ohledně portrétů, podívej se na http://www.fotoaparat.cz/index.php?r=25&rp=1&gal=cat&galcat=21&galsort=default


61
Jana 15. 03. 2008 21:05

Já jsem úplně zaskočena-nechápu, jak může o "modelce" kdosi napsat, že by měla pár kg zhubnout…!No, moc bych si přála ty pány "dokonalé" vidět v reálu….asi bychom se všichni divily….A vůbec, měla by se zde porovnávat kvalita fotografie a ne modelky….myslím, že modelka je krásná žena…a mě se líbí nejvíce fotografie č. 3…. :-)

Přidej komentář

Web je nyní kompletně uzavřen. Od této chvíle není možné přidávat žádné komentáře!

Další informace naleznete zde.