QARK.net — Kdo vyhraje diskuzi?
Kdo vyhraje diskuzi?

Kdo vyhraje diskuzi?

Ač se to možná na první pohled nezdá, tak muž má největší předpoklady vyhrát diskuzi, pokud diskutuje s ženou a jsou oba stejně připraveni. Jeho mozek je totiž uzpůsoben, aby dokázal rychle třídit fakta a podat je zcela přesně, rychle a úsporně. Tohle mnoho žen neumí.


Diskuze

Není žádným tajemstvím, že se ženy hodně řídí city. Pomáhá jim to v při navazování přátelství, při výchově dětí, komunikacích s ostatními ženami, ale stává se to nevýhodou v diskuzích s mužem.

Ženy mnohokrát používají slova bez důrazu na intenzitu. Dokáží sice poskládat „dobrý, nejlepší, lepší“ od nejslabšího po nejsilnější, ale tak dobře si už neporadí s „je mi špatně, je mi zle, není mi nejlíp“.

Ovšem největší jejich záporem je, že jejich věty vykazují velkou redundanci (nadbytečnost) a nesou tak méně informací, což pro muže bývá často matoucí. Diskuze totiž nejsou o utopení druhé strany ve spoustě slov, ale o přesném vyjádření svého názoru. A to ženám chybí. Nevěříte? Tak se zkuste zeptat nějaké dívky po návratu z kina, proč se jí ten film nelíbil. Jen výjimky vám podají logickou odpověď. (Za kterou samozřejmě nepočítám „Protože byl hroznej“, „Protože se mi prostě nelíbil.“, „Přišlo mi to divné“, „Neměla jsem z něj dobrý pocit“ … a další podobné).

Ale abych to nemluvil jen o nevýhodách žen, tak musím zmínit jejich velkou přednost. Na rozdíl od mužů, totiž dokážou myslet za pochodu a nemusí si myšlenky srovnat v hlavě. A to je poměrně silná přednost v diskuzi, v které je nutné rychle reagovat. Ženy dokážou okamžitě říct o čem přemýšlí a bez rozpaků to podají v mnoha větách, zatímco muž potřebuje chvilku času na to, aby si to poskládal do smysluplné krátké odpovědi.

Jak jsem už zmínil výše, názor zabalený ve spoustě slov dokáže muže přetížit tak, že nemá dostatek klidu na přemýšlení, a potom plácá hlouposti.


I přes teoretické výhody mužů, které jsem vyjmenoval na začátku článku, vyhrávají diskuzi poměrně často ženy. Proč?

  • Většinou jsou lépe připraveny,
  • mají pravdu,
  • chlapa ukecají a on nemá chuť a sílu jim vzdorovat,
  • hrají na city,
  • jsou nahé,
  • myslí si, že mají pravdu a když muž nesouhlasí, tak s ním nemluví (a hlavně nespí),
  • muž je zamilovaný,
  • mužům je líto žen, a tak se mezi sebou tajně domluvili, že je nechají občas vyhrát (je to mužská nepsaná tajná dohoda, které platí již po staletí),
  • muž neumí mluvit,
  • muž je mrtvý.


Kdo je lepší v diskuzi?
Počet hlasů: 2178

Poznámka

Pro ty z vás, které je slovo diskuZe psané se „z” dráždí jako býka červený prapor, mám následující odkaz, kde si ověříte, že jsou možné oba tvary: diskuse i diskuze.

Qark | 19. 04. 2005 14:02 | Komentáře: 11 | ::Muži a ženy


Přidat článek do: [ linkuj.cz], [ jagg.cz], [ asdf.sk], [ del.icio.us]

Stáhnout článek jako [ PDF]
[ RSS komentářů] k článku

[ Napsat] komentář

Články a fotografie z tohoto webu je zakázáno kopírovat a přidávat si je na svoje blogy, či kamkoliv jinam, bez mého písemného souhlasu!

Komentáře


1
jindřich 26. 04. 2005 22:38

Ono je asi docela problém posoudit, co to znamená "vyhrát dikusi (diskuzi)".
Ty si klidně můžeš fakta setřídit rychle, věcně a úsporně, sqěle je prezentovat oslnivým verbálním ohňostrojem, neprůstřelnými argumenty a tak všelijak podobně. Partnerka-diskutérka pokýve hlavou, všechno uzná za správné a praví "Ale stejně je to jinak." (a svým způsobem má pravdu). A teď babo raď :-)


2
lUpa 10. 09. 2005 20:38

Hádat se s ženskoku je jako "Chcát proti větru!" Všechno se to hezky vrátí zpátky na vás. No a usuďte rozjetá ženská setře každýho(i rodilýho řečníka) a kdo řiká že ne, tak ten si nechce přiznat pravdu, nebo se ještě s pořádně rozjetou ženskou nehádal !!!


3
Karina 22. 09. 2005 09:39

Muž a žena nejsou rozdílní lidé (vyjma fyzické stránky, pochopitelně) a muži rozhodně nemají žádné výhody ani neumí lépe argumentovat a ženy nejsou o nic více citlivější než muži:
Vědecká studie, která právě vyšla v časopise American Psychologist, vyvolává vážné pochybnosti, kolik vrozených rozdílů mezi pohlavími SKUTEČNĚ existuje. Ze studie vyplývá, že jsou psychologické rozdíly mezi pohlavími malé, anebo vůbec neexistují. Ukazuje se, že kluci a holky jsou stejně dobří v matematice. Je známo, že dívkám během puberty silně stoupne pocit méněcennosti, ukazuje se, že totéž platí i o chlapcích. Ve většině případů komunikují pohlaví stejně – není pravda, že muži přerušují více a říkají o sobě méně.
Je pravda, že ženy nedokáží dohodit tak daleko jako muži, že ženy nemasturbují tak často jako muži, ženy nevyhledávají náhodný sex tak často jako muži a ženy na sebe také méně často fyzicky útočí. Celkově studie dokládá, že více méně obě pohlaví začínají jako tabula rasa. Je velmi silnou argumentací pro to, aby byla obě pohlaví vychovávána stejně….. Doporučuji přečíst celý tento článek na Britských listech. Zajímavé, ne? Mám pocit, že bychom z psychologického hlediska měli posuzovat lidi jako individuality a ne říkat, že muži jsou takoví a ženy takové, protože v dnešní době už taková obecná konstatování prostě neuspějí. Domnívám se, že v tomto článku prezentuješ pouze svůj osobní názor, pravděpodobně založený na vlastní zkušenosti a jako takový ho beru, ale ten závěrečný výčet důvodů, proč ženy často vyhrávají diskuzi, mi od tebe přijdě jako výsměch. A to mě mrzí. I z více tvých článků cítím, že v mnoha věcech nebereš ženy jako rovnocenné partnery. Takže si taky trochu rýpnu. Víš, co řekl Montherlant?: "Ženy přikládají větší důležitost svě kráse než své inteligenci, poněvadž muži bývají mnohdy hloupí, ale zřídka slepí."

Reakce na komentář: Qark #4Načítám náhled komentáře..., Libor #11Načítám náhled komentáře...

4
Qark url 22. 09. 2005 11:03

Reakce na Karina #3Načítám náhled komentáře...: Muži a ženy jsou zcela rovnocenní partneři, jen jinak přemýšlejí a komunikují. Obě dvě pohlaví má svoje výhody i nevýhody. Já trvám na tom, že tam rozdíly jsou. Pochopitelně záleží i na výchově, a dokud se výchova nezmění, rozdíly tu budou dál. Pokud budeme dělat, že jsou obě pohlaví naprosto stejná a budeme k nim zcela stejně přistupovat, brzy narazíme.
Ale zkusme si to na příkladu. Představ si, že budeme testovat muže a ženu. Oba dva umí to stejné, jsou na stejné inteligenční úrovni, heterosexuálové, a oba dělají test poprvé a nikdy nic podobného předtím nedělali.

1) Šipky a terč. Oba dva budou házet hodinu. Kdo bude přesnější a koho to bude víc bavit?
2) Dostanou digitální fotoaparát. Kdo z nich bude víc obdivovat jeho funkce a kdo to, jak vypadá?
3) Posadí je před počítač a zahrají si proti sobě hodinu nějakou střílecí hru. Kdo vyhraje?
4) Oba dva vezmou na kratší procházku do lesa. Tam je nechají, a až se setmí, budou se muset vrátit. Kdo dojde klidněji a první?
5) Oba dva budou mít za úkol popsat svého nejlepšího kamaráda. Kdo bude stručnější, kdo spíš zmíní povahové vlastnosti, kdo to co kamarád umí?
6) Seznámí je s deseti lidmi a budou si s nimi povídat hodinu. Potom se obou zeptají, co měli ti lidé na sobě. Jakou měli barvu očí a jak se jmenovali. Kdo bude přesnější a mít více informací?
7) Posaďte je do místnosti a hodinku v kuse je ponižujte. Kdo spíš vyskočí a dá vám pár facek, aby vás umlčel, a kdo se první rozbrečí?
8) Dostanou za úkol složit nějaké složitější zařízení podle plánku. Kdo to zvládne lépe a rychleji?
9) Dejte jim křídu, ať na zem nekreslí čáru dlouhou 3 metry a vedle ní 30 cm. Kdo bude přesnější?

A takhle bych mohl pokračovat dál. Pořád mi chceš tvrdit, že oba budou postupovat stejně? Že nebude v jejich chování rozdíl, že test ukončí se stejným výsledkem? Kdepak.
Je správné posuzovat lidi jako individuality. Jenže bychom se taky měli zaměřit i na sociální skupinu do které patří, na jejich věkovou skupinu… atd, potože tam zase můžeme nalézt příčinu jejich chování. Podívej se, když budeš muset sestavit optimální tým lidí na nějakou práci a budeš si moci vybírat jen mezi muži a ženami (nic víc o nich nebudeš vědět!)… jakpak to uděláš? Vezmeš to půl na půl? Zkus si popřemýšlet nad týmem lidí, kteří mají jít ulovit nějaké zvíře. Nad týmem lidí, kteří ti pomůžou vhodně se obléct na významnou událost. Nad týmem lidí, kteří se mají týden starat o 10 nemocných dětí. Ejhle, najednou budeš dělat rozdíly, že?

Tebou zmiňovaný článek jsem četl, ale je to jen krátký spot. Rozhodně doporučuji spíše jeho anglickou verzi.

Závěrečný výčet důvodů tam není jako výsměch, ale jako legrace. Myslím, že je jasné, že to nemohu myslet ani na vteřinu vážně :-D

Reakce na komentář: janka #9Načítám náhled komentáře...

5
Karina 22. 09. 2005 14:32

A k čemu ten test bude dobrý? A která z těch činností, které jsi popsal má nějaký smysl? Záleží na tom, kdo se přesněji trefí do terče? Záleží na digitálním fotoaparátu? A střílecí hra?! To jsou všechno hry. A sestrojit zařízení podle plánku? Vystudovala jsem strojírenství, já si ten plánek i sama nakreslím. Pravda, jít sama v noci lesem je pro mě úděsná představa, ale jsem přesvědčená o tom, že bych se odtamtud dostala jako první, tak rychle bych pelášila pryč (pokud by mne ovšem nezradil orientační smysl – na to jsi narážel, že?). Přesto, má všechno to, co jsi vyjmenoval, význam pro dnešní každodenní život? Fajn, umíš házet šipky – v čem ti to pomůže, k čemu ti to bude užitečné? Asi mi dokážeš vyjmenovat spoustu činností, které potřebují přesnou ruku, ale když budu dostatečně trénovat, taky se naučím se šipkami zacházet. Všechno se dá naučit. Nejde o to,co umíš, ale jestli máš na to, aby ses to naučil. A podle mě ten potenciál ženy v sobě mají. To, co jsi napsal ke konci článku je pravda, uznávám. Ale nejde mi o to, kdo je v čem lepší. Prostě mě rozčiluje ta obecná (zase to slovo) představa o neschopnosti žen. Článek, na který jsem reagovala, ve mě vzbudil pocit, že si myslíš, že žena ti nikdy nemůže být kvalitním partnerem a pokud uznáš její pravdu, tak jedině v tom případě, že ona tě utluče nesmyslnými argumenty a ty si ve stylu " ty máš pravdu, já mám klid" pomyslíš něco o hovně a necháš ji vyhrát. Ženy jsou vychovávány v prostředí, které jim přímo vsugerovává pocit jejich neschopnosti a méněcennosti a přichází to od mužů. V některém z článků jsi napsal, že si musíš ženy vážit, aby si s ní mohl chodit. Ale nejprve si žena musí vážit sama sebe a být sebevědomá. A jak to má dokázat, když jí muži stále podsouvají představu slabšího pohlaví bez vlastního názoru a představu intelektuální nadřazenosti mužského pokolení? Samozřejmě to neplatí vždy a všude, ale já se s tím setkám hodně často a proto mě to tak štve.
Doufám, že mi bude odpuštěno použití jednoho sprostého slova v tomto textu.
P.S. Domnívala jsem se, že článek "Kdo vyhraje diskuzi?" jsi napsal jako zcela vážně míněný text. Jak ho ale mám pokládat za seriózní, když jsi ho při zachování kontinuity posléze odlehčil něčím co ani na vteřinu nemůžeš myslet vážně? Do vážně míněného textu se prostě srandičky nehodí.

Reakce na komentář: Qark #6Načítám náhled komentáře...

6
Qark url 22. 09. 2005 15:49

Reakce na Karina #5Načítám náhled komentáře...: Ty jsi to asi špatně pochopila. Nehledej v činnostech smysl. Chtěl jsem ti jen ukázat, že rozdíly mezi mužem a ženou opravdu jsou. Muž prostě od přírody umí lépe zaměřit cíl, odhadnout rychlost a vzdálenost. Proto by dosáhl lepších výsledků v házení šipek. Muži mají lepší orientační smysl, proto by trefili rychleji zpět. Všimni si, nemluvím o neschopnosti žen, protože neumí házet šipky nebo se vrátit z lesa. Ženy dosahují vynikajících výsledků zase v jiných oblastech, na které jsou muži krátcí. Mluví to snad o neschopnosti mužů? Nemluví. Já v testu ukázal jen jasné rozdíly a to, že každé pohlaví si povede různě. V testu není výherce ani poražený. Jediným výsledkem je ukázat, že každý umí něco jiného a je to dáno "od přírody" jeho pohlavím.
Co se týče tvého vystudovaného strojírenství, podmínkou testu bylo, že se nikdo s podobnou činností předtím nesetkal. A test taky nebyl o tom, zda se dá činnost naučit. Jistěže dá. V tom se nehádám. Chtěl jsem jen ukázat, že některé věci jsou vrozené a lidé k nim mají dispozice. Ukázat, že některé činnosti jdou lépe ženám, jiné mužům.

Já si myslím, že srandičky se hodí i do vážně míněného textu, tak stejně jako si vtípky lidé už od nepaměti zlepšovali svoji těžkou situaci. Mrzí mě, že tě to tak pobouřilo, ale je to asi tím, že si to bereš zbytečně osobně. Já do toho výčtu prostě nasázel pár hloupostí pro pobavení, čímž to celé dostalo zajímavý kontrast.

Dokážu uznat, že má žena pravdu a dělám to docela běžně. Žena je kvalitním partnerem v diskuzi vždy, když má kvalitní argumenty, stejně tak, jako muž. Já si lidi posuzuji podle toho jací jsou, ne jaké mají pohlaví.


7
Karina 23. 09. 2005 06:14

Když posuzuješ lidi podle toho jací jsou, ne jaké mají pohlaví, tak proč si ten článek vůbec psal. Jasně v něm srovnáváš muže a ženy. A ženy jsi pořádně znevýhodnil, ostatně jako to děláš v hodně článcích.
Proč jsi nenapsal, že žena (nebo ještě lépe člověk) je kvalitním partnerem vždy, když má kvalitní argumenty už v tom článku, ale až teď. Podívej se na to, jak si protiřečíš. Vždyť úplně na začátku říkáš, že ač se to možná na první pohled nezdá, tak muž má největší předpoklady vyhrát diskuzi, pokud diskutuje s ženou a jsou oba stejně připraveni. Cíleně mířeno proti ženám. A teď mi píšeš, že neděláš rozdíly v pohlaví.

Prečti si oba ty texty ještě jednou:

Ač se to možná na první pohled nezdá, tak muž má největší předpoklady vyhrát diskuzi, pokud diskutuje s ženou a jsou oba stejně připraveni.
X
Žena je kvalitním partnerem v diskuzi vždy, když má kvalitní argumenty, stejně tak, jako muž. Já si lidi posuzuji podle toho jací jsou, ne jaké mají pohlaví.

Máš pravdu, nepochopila jsem tě.



Reakce na komentář: Qark #8Načítám náhled komentáře...

8
Qark url 23. 09. 2005 09:09

Reakce na Karina #7Načítám náhled komentáře...: člověk A má největší předpoklady k tomu, aby byl dobrým fotbalistou
člověk B je dobrý fotbalista

Kterého člověka si víc vážím?

Ano, srovávám muže a ženy. Zaměřuji se na jejich rozdílný způsob komunikace. Jak jsem už řekl, každé pohlaví má svoje výhody i nevýhody.
Posuzuji lidi podle toho, jací jsou. Pořád se ti snažím říct, že nijak nedegraduje ženy to, že se o nich říká, že mají například horší orientační smysl než muži. Když pojedu někam na výlet a své přítelkyni řeknu, že mapu budu mít já a budu navigovat, zatímco ona bude řídit – nesloží se z toho a nebude brečet, že si o ní myslím, že je ubohá a že by to nezvládla. Stejně tak, když řeknu kamarádoví, že si chci koupit nové tričko, ale půjdu ho vybrat raději s kamarádkou, protože ona dokáže věci barevně sladit a poradí mi to co mi bude slušet, nezačne kamarád nadávat, že ho tím ponižuji, nebo ponižuji muže. Ani jednoho z těch dvou lidí jsem si nevážil míň jen proto, že jsem pro dosažení optimálního výsledku vzal v úvahu výhody a nevýhody každého pohlaví.


9
janka 25. 11. 2005 15:55

Reakce na Qark #4Načítám náhled komentáře...: Qarku, v tom případě jsem chlap. :-)


10
BERmaestro 25. 11. 2005 17:11

souhlasim s Qarkem pokud se se mnou žena hádá diskuzi většinou vyhraju pokud mam pravdu a pokud ne nebo je ta diskuze o hovnech je lepší se ani do nii nepouštět nebo ji co nejrychleji ukončit ja na to stejně nemam většinou naladu a pokud se připadně do mně nějáká slečna naváží takovým způsobem že už to jinak nejde není problém ji věcnými argumenty utlouct ona se ptom nasere a další 2 dny se mnou nemluvi ja si řeknu neřeš to a přiště se s ni nehadej..protože ti to nestojí za to ..a mimochodem muži a ženy jsou dva ruzní tvorove nedokážu hodit s holkou ktera se chová drsně jak chlap znam jednu jedinou a věřte mi že radši než někoho takeho tak babau co vám donese startovní listinu a prohlási ji za výsledkovou s totálním přesvědčením…Je s ni sranda a navic je to uplně o něčem jinem…For karina ty bys chtěla chlapa kterej by se choval jak holka rad nakupoval rano travil cele hodiny v koupelce…Chtěla bys ho vsaď se že ne…A jestli nevěříš tak věř :-)


11
Libor 13. 03. 2007 02:45

Reakce na Karina #3Načítám náhled komentáře...: Tak zadne rozdily? Ja sem chlap a okamzite sem pochopil(na rozdil od tebe) ze zaverecny vyvet duvodu je spis sranda.. :-)
Nahoda? Zlaty voci…Je to dano tim, ze muzi a zeny opravdu mysli jinak…Jak v ostatnich clancich Quark zminuje, zeny potrebuji ke komunikaci cit a chteji si povykladat zatimco muzi se bavi vetsinou suse logicky a jde jim o sdelovani informaci…Mozna reknes, ze to neni pravda ale je. Verim, ze si to neuvedomujes ale ja to muzu potvrdit svyma zkusenostma a verim, ze Quark a spousta dalsich mi da za pravdu….

Přidej komentář

Web je nyní kompletně uzavřen. Od této chvíle není možné přidávat žádné komentáře!

Další informace naleznete zde.