QARK.net — Lék na výmluvy - metoda dvojité negace
Lék na výmluvy - metoda dvojité negace

Lék na výmluvy – metoda dvojité negace

Lék na výmluvy

Funkce výmluv je vzdáleně podobná snům, které sníme s otevřenýma očima. Například, když si představujeme, jak nám bude, až nás v práci povýší, jak oslavíme zkoušku, až ji uděláme a další podobné co by, kdyby. Mozek nám tímto pomáhá vyrovnat se s horší realitou a navodit si příjemné pocity i přesto, že jsme zatím ničeho nedosáhli. Proto, když nemáme peníze, tak často přemýšlíme, co bychom si všechno koupili, kdybychom měli peněz spoustu, atd. Jedná se o naprosto normální jev, jen je nutné umět dokázat rozeznat realitu od fantazie a chtít svých snů i dosahovat, ne je pouze snít.


Výmluvy fungují na podobném principu. Když je pro nás obtížné něčeho dosáhnout, vymýšlíme si, proč toho dosáhnout nelze, abychom sami sebe přesvědčili, že nejde o naši neschopnost a lenost, ale že cíl nebylo možné dosáhnout za žádných okolností – tudíž to nemělo smysl ani zkoušet. Po takovém ujištění nám je o něco lépe. Výmluvy jsou však velmi nebezpečné, protože nás obírají o sílu potřebnou k cestě vpřed, snižují naše sebevědomí a hlavně jsou návykové! To vše navíc vede ke zhoršené schopností se vlastním výmluvám bránit, protože, jak známo, aby byly pro nás výmluvy co nejúčinnější, je nutné jim věřit – a jakmile jim věříme, vzniká začarovaný kruh, ze kterého není snadné uniknout.


Častý příklad z praxe:

Před klukem stojí pěkná holka a on ji má oslovit, aby ji pozval na rande. Když však má dojít na věc, najednou si začne tento kluk říkat, že dívka vlastně není zase až tak pěkná na to, aby to šel zkusit. Nebo snad dokonce není ani jeho typ. No a co když už dívenka někoho má?! Nebo je to fiflena na peníze, a on by proto u ní ani náhodou neuspěl. A co teprve, když kluka napadne, že jistě není dostatečně pěkný a slečna stoprocentně zabere jen na krasavce roku, tudíž by on se svým obyčejným obličejem u ní určitě nezabodoval, tak co se snažit? Jen se ztrapní! Raději bude lepší to zkusit na nějakou jinou a jindy, že… jenže u jiné se to opakuje naprosto stejně, protože to vše, co kluk řekl a čemu v té chvíli dokonce i věřil, jsou jen obyčejné výmluvy, které vytváří jeho mozek, aby podvědomě zazdil fakt, že se bojí dívku oslovit.


Naštěstí existuje poměrně účinná metoda, se kterou se lze výmluv úspěšně zbavit. Nazval jsem ji Metoda dvojité negace. Tato metoda je obzvláště vhodná pro otrlé vymlouvače, kteří nejrůznější vytáčky doslova sypou z rukávu, ale hodí se i pro lidi, kteří mají zájem se naučit všech svých výmluv lehce a účinně zbavit, ale zatím se jim příliš nedařilo.

Vraťme se předtím ještě krátce k předchozí ukázce mnoha neopodstatněných důvodů, proč dotyčný mladík nemohl dívku oslovit. Pokud byste klukovi, který se rád vymlouvá, říkali, že se není čeho bát, že to zvládne a podobně, mohlo by u otrlých vymlouvačů dojít jen k dalším výmluvám, proč to nejde. Lidé totiž často hledají pouze tu nejlehčí a nejkratší cestu – a tu jim v totmo případě výmluva nabízí. K opačnému chování však dojde při snaze dokázat, že výmluva je oprávněná.


Něco jako: „Říkáš, že to nezvládneš, tak ukaž, že to nezvládneš!“


V takovém případě nastane dvojí negace, jejíž výsledek bude pozitivní a povede k odstranění výmluvy!


Například, pokud kluk neumí oslovit holku, protože se vymlouvá, že neví jak ji oslovit a netuší co jí pak říct, může zkusit tuto svoji výmluvu odstranit následovně: Stačí, když bude jeden týden, každé ráno, oslovovat cizí slečny tak, aby dosáhl výsledku, o kterém je přesvědčen – to znamená, že záměrně přijde za dívkou a plácne nějakou blbost, případně řekne jen jednu větu a pak se raději rozloučí a půjde si po svých. Je to jednoduché a na své cestě za zlepšením bude tento kluk navíc postupovat bez jakéhokoliv stresu, protože vlastně dokazuje, že má svoji pravdu, o které je přesvědčen.

Přestože si však tento kluk bude každý den potvrzovat svá slova a žádnou holku nesbalí, na konci cvičení dokáže bez problémů holku oslovit a bavit se s ní – prvotní výmluva bude zcela odbourána. Naše podvědomí totiž zapracuje tak, že tímto postupem odstraní potřebu hledat cestu pomocí výmluv a vyvolá v nás pozitivní pocit, založený na reálných základech. Takže, když jsme přesvědčení (vymlouváme se), že něco nedokážeme, tak při důkazu, že to doopravdy nedokážeme, dostaneme pozitivní reakci – to znamená, že sami sebe podvědomě naprogramujeme, že to dokážeme. Zajímavé, že? Opravdu doporučuji vyzkoušet tuto metodu prakticky přímo na sobě.


Jak už jsem zmínil, je skvělé, že dvojí negace nikdy nevrací záporný výsledek. Buď se ujistíte, že jste měli od začátku pravdu a nešlo to, nebo naprosto odbouráte svého strašáka (výmluvu). V obou případech jste vyhráli!

Ale ať se tu nebavíme jen o balení, zkusíme se podívat i na něco obyčejnějšího.

V předchozím dílu seriálu o sebevědomí jsem nabízel možnost, zvýšit si sebevědomí tím, že se naučíte vyvolat úsměv na tváři jiných lidí. Pod článkem se po chvíli opět objevilo pár klasických výmluv, točící se kolem fyzického vzhledu, který však neměl na správně provedení cvičení žádný vliv.


Například cituji: „[…] pokud nejste model, prostě se celá ta snaha změní akorát v další ztrátu sebevědomí […]“ – což byla jen zamaskovaná výmluva, proč to raději ani nezkusit.


Pomocí metody dvojité negace lze takový názor jednoduše rozbít. Stačí, když si člověk, který cvičení nevěří a hledá výmluvy proč ho neprovést, vyzkouší dosáhnout opakovaně toho, co sám tvrdí. Stačí tedy, ať se usměje či zatváří alespoň na deset lidí tak, aby u nich nenavodil ani sebemenší náznak úsměvu – ale naopak od ostatních sklidil na svoje pozitivní chování negativní reakci. Nic na tom není, jen bude dělat přesně to, čemu od počátku věří. Jak to dopadne, je myslím jasné :-D



Dvojitá negace je skvělý způsob, jak v sobě potlačit výmluvy. Hledáte-li důvody proč něco nemůže vyjít, zkuste to následně provést tak, aby to záměrně a opakovaně nevyšlo! Váš mozek touto akcí dostane v konečném důsledku stejný pozitivní výsledek, jako kdybyste použili výmluvu, jen s tím podstatným rozdílem, že tentokrát jste pro svůj rozvoj něco zásadního udělali a posunuli jste se o obrovský kus dál. A to je velmi důležité!

Qark | 18. 09. 2007 00:22 | Komentáře: 53 | ::Sebevědomí


Přidat článek do: [ linkuj.cz], [ jagg.cz], [ asdf.sk], [ del.icio.us]

Stáhnout článek jako [ PDF]
[ RSS komentářů] k článku

[ Napsat] komentář

Články a fotografie z tohoto webu je zakázáno kopírovat a přidávat si je na svoje blogy, či kamkoliv jinam, bez mého písemného souhlasu!

Komentáře


1
Amoondre 18. 09. 2007 00:50

Pekny clanek!

PS. Jsem prvni

Reakce na komentář: Martin #11Načítám náhled komentáře...

2
wrutky 18. 09. 2007 01:04

Přesně souhlasím s tímto článkem. Dodám jedno moudro: Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce hledá důvod. A co vím vetšina lidí v téhle době hledá ten důvod proč ne. A všem co se bojí oslovovat holky, fakt doporučuju trénovat na cizích někde ve městě někde na ulici(stejně ty lidi asi už nepotkáte). Získáte velkou sebedůvěru. Já osobně měl práci kde jsem půl roku oslovoval lidi přímo na ulici a tolik schůzek po večerech sem neměl nikdy v životě. A kolikrát z holkama o kterých sem si myslel že by o mě nezavadili ani pohledem.

Reakce na komentář: L. #4Načítám náhled komentáře...

3
Anubis 18. 09. 2007 01:05

Velice pekny clanek.

Nastesti jsem tento problem temer(!) odboural. Tuto sobotu jsem byl na diskotece a oslovil tam peknou slecnu.Jen tak, bez vahani. Stavel sem na vyhodne situaci, ze se posadila vedle byvale spoluzacky. Ovsem nebylo mezi nema misto. Tak jsem nastrcil svuj zadek a nadrzo se nacpal mezi ne. Ze zacatku sem si ji vubec nevsimal a pozoronost venoval spoluzacce. Pak jsem se otocil a zcela bezne bez nejakeho pozdravu nabidl, jestli nepujdem na parket zatancit. Slecne se nechtelo, ovsem povidat si chtela. Nakonec se slo teda na drink…mozna to mohlo byt ok, jen byla skoda, ze bydlela moc daleko :-).
Proc to tu vubec pisu ? Chci jen nekterym ustrasenym klukum ukazat, ze na tom proste nic neni, ceho sem se mohl bat? Vse hralo v muj prospech. A ze to nevyslo? Nemyslim si. Dulezite je si po takove situaci vznest hodnoceni. Slecnu sem oslovil, prijemne pokecal a pozval na drink. To,ze bydli daleko a na vztah by to nemelo smysl je uz vec druha, kterou tezko ovlivnim. Tak proc se tou holkou dale zabyvat? Prece je jich spousta dalsich }:-> . Takze vsem prijemny lov a hodne kuraze.

pozn: Jen dodam,ze je mi 19 (vypadam u holek na 21 obvykle)a slecnu sem tipoval na 20 minimane,…nakonec pekna 18tka ;-)

PS :-Omlouvam se za diakritiku,ale je uz vazne moc pozde :-)

Reakce na komentář: L. #5Načítám náhled komentáře...

4
L. 18. 09. 2007 08:55

Reakce na wrutky #2Načítám náhled komentáře...:
To je moc dobré přísloví, objevil jsem jej cca před půl rokem a i když někdy hledám důvody, snažím se spíš hledat způsoby °;-)


5
L. 18. 09. 2007 08:56

Reakce na Anubis #3Načítám náhled komentáře...:
Přesně! Když si budeš říkat TO NEZVLÁDNU tak to nezvládneš. Takže je vždycky lepší se pokusit… a uvidí se.


6
empf 18. 09. 2007 09:18

Pěkný článek a pravdivý. Obávám se ale že na opravdu zaryté lidi ( viz. já ) to nemá účinek. Ono když si řeknu "jdi si to ověřit", nepůjdu. Proč ? Protože to nemá cenu, …. bla bla bla bla.
Při takových situacích se mi vybaví scény výsměchu a ukazování prstem na mě ( žádná školka nebo základka, současnost ). Řeknu vám není nic horšího, než když jdete s kamarádkou z kina a před vámi si na vás ukazuje nějaký chalápek a řechtá se. Kdo nezažije, nepochopí.

Reakce na komentář: Stolker #7Načítám náhled komentáře..., jayee #25Načítám náhled komentáře...

7
Stolker 18. 09. 2007 10:08

Reakce na empf #6Načítám náhled komentáře...: Kdyz se ti nekdo smeje tak mu proste seber duvod se smat se, najdi si svoje prednosti ktery mas, koukni se do zrcadla co je na tobe divnyho ? oblicej ? s tim toho moc neudelas ale muzes zabodovat jinde– co masna sobe je dost dulezity… dalsi zpusob jak si zlepsit sebevedomi je chodit do fitka, to fakt pomaha a prvni pul rok (ne prvni tri navstevy!) se ti fakt zlepsuje postava proste na sobe makej, ne na holkach ale na sobe, u holek se to nakonec vrati…

P.S: kyz v tom fitku vydrzis tak uz se ti kluk nikdy smat nebude (a kdyz se ti smeje holka tak je to dobre– chces prece aby se holky bavily ne)

Reakce na komentář: empf #8Načítám náhled komentáře...

8
empf 18. 09. 2007 10:15

Reakce na Stolker #7Načítám náhled komentáře...: O to nejde, makám na sobě. Jde o to že nikdy nechci žádnou ženskou zesměšňovat svou přítomností – přišel jsem na to, že ženské byď jen kamarádící se se mnou ztrácejí na prestiži. Široko daleko jsem totiž známá firma :-)
Když se ale nezamiluju, nikdo trpět nebude – a právě na tom pracuji.

Reakce na komentář: mibrt #10Načítám náhled komentáře...

9
mibrt 18. 09. 2007 10:33

Máš naprostou pravdu Qarku, teď jen, jestli si to dotyčný komentující uvědomí a udělá s tím něco nebo bude hledat další důvod, proč se ho tato rada netýkala. Dělám v branži MLM, kde je denně kontak s mnoha cizíma lidma a přišel jsem na jednu důležitou věc: když má člověk strach z oslovení dívky, tak jediný fungující způsob jak se ho zbavit je jít a oslovit dívku. Výmluvy k ničemu nevedou. Jinak perfektní článek jako vždy. :-)


10
mibrt 18. 09. 2007 10:38

Reakce na empf #8Načítám náhled komentáře...: Co ti přinese to, když to budeš řešit? To oni chcou, nedělej jim radost, ale sobě jo. Neřeš to, měj svůj postoj. A hlavně se chval, sepiš si to, co jsi v životě dokázal, i tu sebemenší maličkost, uvidíš jak se ti zvýší sebevědomí.


11
Martin 18. 09. 2007 10:39

Reakce na Amoondre #1Načítám náhled komentáře...: Hej qark, zacinaju ma stvat kometare podobne tomuto prvemu. Co keby si uplne zakazal pisat prvy komentar?

Mimochodom, vdaka za clanok.

Reakce na komentář: Jan Kokoška #12Načítám náhled komentáře..., Qark #27Načítám náhled komentáře..., Andrew.adm #36Načítám náhled komentáře...

12
Jan Kokoška 18. 09. 2007 13:34

Reakce na Martin #11Načítám náhled komentáře...: Skutečně by mě zajímalo, jakým způsobem bys chtěl zakázat první komentář. Jako že by se defaultně pod každým napsaným článkem zobrazil komentář s číslem jedna od imaginárního autora? Ale samozřejmě souhlasím s tím, že první komentář pod tímto článkem je naprosto zbytečný.

Reakce na komentář: Ash #13Načítám náhled komentáře...

13
Ash 18. 09. 2007 14:16

Reakce na Jan Kokoška #12Načítám náhled komentáře...: Za Jsem prvni nenásleduje žádné ukončovací interpunkční znaménko, takže si každý může dosadit, co všechno je autor příspěvku první

Já bych byl pro, kdyby Qark u podobných iritujících příspěvků (iritují v zásadě především svou zbytečností a stereot.. svým stereotype… prostě že je to zbytečné a furt :-D ) udělal nějaký tag, jako třeba že by se u něj objevilo tlačítko, kterým by jej ostatní přispívající mohli nějak hodně demonstrativně a efektně zničit. Možná nějaký animovaný gif plamene přes příspěvek by stačil. Po pár kliknutích by byl příspěvek čtenáři odstraněn k všeobecné spokojenosti :-D


14
kahoona 18. 09. 2007 15:13

Opravdu pěkný článek jako vždy. Doufám, že si dnes nevymyslím nějakou výmluvu a hned to vyzkouším. Už půl roku se přemlouvám a k ničemu sem nedošel. Hned jak to zkusím tak napíšu jestli sem měl pravdu, že mě pošle někam. :-)


15
Arny 18. 09. 2007 15:30

Zajímavý článek.
Jo a lidi, pokud se chystáte balit nějakou roštěnku, tak se nechystejte, prostě jděte a zkuste to, hlavu vám snad neutrhne :-)


16
oak 18. 09. 2007 18:04

tohle je hustý, fakt qarku, kam ty na to chodíš! :-)


17
Mikey 18. 09. 2007 18:21

Jenže když něco děláš s tím, že se to nepovede, tak se to opravdu skoro nikdy nepovede. Je sice fajn, že si pak kluk bude moct říct "ha, tak jsem vyhrál – měl jsem pravdu; nikoho nesbalím!", ale tím seznam pozitivních efektů končí. Takový kluk totiž po skončení "dokazování své pravdy" je zas tam, kde byl.
Je tu sice šance, že i na úsměv vytvořený s pocity "no tak se na mě zamrač, ať můžu jít dál" se dostaví pozitivní reakce, ale ta šance je hodně malá.

Ale úvod článku je velice dobrý a výstižný, takže 4/5 bodů si určitě zaslouží.

Reakce na komentář: Lischai #18Načítám náhled komentáře...

18
Lischai 18. 09. 2007 18:32

Reakce na Mikey #17Načítám náhled komentáře...: Na jednu stranu máš samozřejmě pravdu; pokud jdeš do jakéhokoli pokusu s tím, že "tohle nedám", jsou Tvoje šance mnohem menší než když si věříš.
Ovšem, pokud tenhle příklad ohneš tak, že chlapec jde dívku oslovit s tím, že: "Pokecáme, ale stejně jí nesbalím," dojde k tomu, že se bude náš klučina cítit přirozeně a uvolněně, což rapidně zvyšuje jeho šance na to, že když na konci přeci jen plácne: "Ty a nechtěla bys někam na kafe, když už jsme se takle náhodou potkali?"
Slečna s větší pravděpodobností sklopí oči a špitne: "Tak jooo, třeba…"


19
Peca 18. 09. 2007 19:07

pěknej článek, jako obvykle :-)


20
Larry Flynt 18. 09. 2007 20:26

Zajímavý nápad s tou dvojtou negací…

ale spíš jsem se zarazil u toho postřehu z minulých komentářů o úsměvu, jež rozesměje jiného člověka. Mám kamaráda, který má obličej skutečně prapodivný, vypadá jak kdyby ho spálili letlampou, ale krásně se usmívá, chodí slušně oblečen, není vulgární, je poctivý a holky se po něm můžou utlouct. Já mám obličej "krásný", také jsem hodný a blba bla bla.. ale asi se tak hezky usmívat neumím jako on. Není to o vzhledu, je to o tom, jak ten svůj vzhled podáme. To si myslím já.

A s tím předemodsuzování… no řekněte sami, jsou holky od pohledu fifleny. Já třeba, i kdybych ji oslovil, asi bych si s ní nepromluvil víc než dnes je ale krásně, protože bych jí přetáhl pánvičkou. Takže zdravých pár osobních výmluv je někdy dobré mít a pár situací si občas ospravedlnit proč se do nich nehrnout :-) Jinak jdu do všeho po hlavě.

Reakce na komentář: jayee #25Načítám náhled komentáře...

21
Lukas 18. 09. 2007 20:38

Fakt dobrej článek. To si musím zapamatovat a doufám, že v sobě najdu i odvahu to vyzkoušet.


22
Zelv 18. 09. 2007 22:57

Nejsem si úplně jistý, jestli by tohle fungovalo na otrlé vymlouvače. Na některé výmluvy to totiž nefunguje: "Nepůjdu ji oslovit, protože se mi vlastně moc nelíbí", na to asi nepůjde říct žádné "ukaž, že se ti nelíbí" (resp. asi to nedopadne dobře :-) ). Stejně tak třeba "Je kolem ní plno kamarádek, nevím, jak se k ní dostat", z které sice jde udělat něco jako "nebudu se k ní umět dostat", které už jde znegovat, ale nakonec výmluvy jsou na to, aby si člověk našel důvod proti – a proč si hledat špatný důvod proti?

I když, pokud někdo opravdu nechce, tak nechce, jeho smůla. Normálně by to povětšinou fungovat mělo (a to se pak člověk občas nestíhá divit, když si nejdřív řekne, že něco nejde ;-) ). Hezky napsáno.


23
Broka 18. 09. 2007 23:39

Opravdu pěkné, právě si hledám práci a taky bojuju každý den s tím pocitem, tam to ani nebudu zkoušet, tam by mě stejně nevzali atd… brát to jako hru je hold uměni, ale přináší úspěch.


24
com 18. 09. 2007 23:50

Sice si nejsem uplne jisty touto metodou, kterou Qark popisuje , nicmene vam prozradim metodu kterou se dokopu ja :-)

Idealni pro mne je, nic nepripravovat, nad nicim nepremyslet, a ihned jit na vec. Vidim holku (napr.) tak jenom proscanuju okoli, a jdu. Nemate cas na pochybnosti, a sice ne vzdy to nejak dopadne, ale zpetne mate alespon dobrej pocit ze ste pro to neco udelali :-)


25
jayee 18. 09. 2007 23:54

Reakce na empf #6Načítám náhled komentáře...: Neber se tak vážně ;-)
Reakce na Larry Flynt #20Načítám náhled komentáře...: No jistě, všechno je o tom, jak se to podá :-) Já jsem taky škaredej, hloupej a stydlivej, ale chovám se tak, že mi to nikdo nevěří ;-)

Na podobném principu, který Qark popisuje, funguje Franklova psychoterapeutická technika paradoxní intence, kdy si pacient má přát právě to, čeho se bojí a (pokud možno s humorem) vyhrotit to :-) Např.: Půjdu za slečnou, ta se mi vysměje, dá mi pěstí a její pes mě ještě počurá :-)
Taky se vám to tak stává? Mně furt ;-)


26
James 19. 09. 2007 17:53

cituji "Jak už jsem zmínil, je skvělé, že dvojí negace nikdy nevrací záporný výsledek. Buď se ujistíte, že jste měli od začátku pravdu a nešlo to, nebo naprosto odbouráte svého strašáka (výmluvu). V obou případech jste vyhráli!"

Myslím že v prvním případě nejde moc o výhru, protože dotyčný sice bude mít svou "pravdu", ale v důsledku mu to vůbec nepomůže, spíš naopak, bude mít ještě horší sebevědomí, protože ho to utvrdí v tom, že měl pravdu. Ale když to vyjde je to dobrý způsob odbourávání výmluv

Reakce na komentář: Qark #27Načítám náhled komentáře...

27
Qark url 19. 09. 2007 21:57

Reakce na James #26Načítám náhled komentáře...: No, jakmile si člověk sám sobě něco dokáže, nemůže mu to přece nikdy snížit sebevědomí! Ať už si dokazuje cokoliv (v tom je právě vtip této metody, která působí na naše podvědomí) Sebevědomí je snižováno výmluvami a tím, že si myslíš, že něco nedokážeš. Naopak, sebevědomí lze zvýšit tím, že sám sebe prakticky ujistíš, že máš pravdu.

Reakce na Martin #11Načítám náhled komentáře...: Běžně takové komentáře mažu, ale tady jsem to nestihl… už bylo dost pozdě a šel jsem spát.


28
J/R 20. 09. 2007 01:52

A co by se dalo poradit klukovi, kterej má to, že je neatraktivní pro opačný pohlaví, už dostkrát potvzený. Třeba tak, že se jednou dozvěděl, že by se mu hodil pytel přes hlavu, ale i v mnoha dalších případech…

Reakce na komentář: James #30Načítám náhled komentáře..., Qark #31Načítám náhled komentáře...

29
Larry Flynt 20. 09. 2007 18:10

Mě když lidé štvou, pomlouvají, šíří polopravdy a další nepříjemné věci, slečny kterým jsem vyhlásil osobní válku jedou svojí politiku, a co já vím co…. a člověka to pochopitelně sere. Teď když se to dozvídá, vídává kolem sebe častěji divnější a divnější ksichty a teď to nedává smysl… to strašně podkopává sebevědomí. Stává se vám to? Mě občas ano a pak co s tím. Řeknu si že jsou všichni ti kolem pičusové, naseru se, ignoruji je, a jedu si svůj svět… nedokážu vycházet se všema a ani nechci, některým lidem do očí řeknu že jsou kreténi a že jim vyhlašuju válku. Pak se ale často dostávám do situací kdy je moje sebevědomí nápadně podobné sinusoidě. A v mezních případech člověk potřebuje ventil. Ten jsou ti pičusové. Takže vlastně,. když do toho zkusím zavést trochu vědečna, je to taková substituce problému. Už to nejsou ti lidé co mě štvou, už to jsou ti pičusové… A takhle by se to dalo dělat s lecčím, co myslíte?

A pokud blábolím, tak se nezlobte, jsem ted takový blábol.


30
James 20. 09. 2007 20:07

Reakce na J/R #28Načítám náhled komentáře...:

Přesně o tomhle mluvim.. pokud se vžiješ do thoto případu a rekneš si "fajn dokážu si že se nikomu nelíbím" a fakt budeš neuspěšný tak prostě získáš jistotu že už to není proč zkoušet znovu..


31
Qark url 21. 09. 2007 11:20

Reakce na J/R #28Načítám náhled komentáře...: Počkej, doložený tak, že si to sám záměrně dokázal podle tohoto článku a nebo jako výmluva … "ono se mi to stává pořád", "už se mi to stalo tolikrát", atd? Je v tom totiž rozdíl. Lidé rádi zveličují. Jednou, dvakrát se jim něco nepovede a už sami sebe přesvědčují, že jsou neschopní. Já myslím, že každej, kdo něco zkouší zažil nějaký zklamání či odpálkování. Já to zažil mockrát, tomu se říká vývoj. Proto mě zaráží, že z tvého příspěvku mám pocit, že "ten někdo" dělá závěry podle několika málo pokusů a ještě podle toho umí s určitostí odhadnout budoucí možné výsledky.
Víš jak se pozná výmluva? Výmluva je, když bereš za směrodatný předpoklad něčeho, co jsi nevyzkoušel a nebo když něco vyzkoušíš a následně se z toho nehodláš poučit a používáš neúspěch jako omluvu.
Mimochodem: kluk neatraktivní pro druhé pohlaví? Zkoušel s tím vůbec něco dělat? Co se mu chudákovi stalo, uřízli mu jazyk a uši? :-D


32
bla 22. 09. 2007 12:39

porad premejslim, jestli sem ten clanek vubec pochopil. predstavuju si to tak, ze si reknu: "nedokazes? tak ukaz, ze nedokazes". pujdu tam, budu blabolit to, co bych blabolil normalne, akorat uvolnene, protoze muj cil je jakoby opacnej, ale nakonec se presvedcim, ze to vlastne dokazu. ale ted mi zacina pripadat, ze je to skutecne mysleny tak, ze pujdu a budu delat vsechno proto, abych dokazal, ze dostanu nejvetsi sodu… coz neni zas tak tezky zejo :-). ale nejsem si jistej, jestli mi zvedne sebevedomi, kdyz dostanu sodu, i kdyz sem to "jako" chtel….

Reakce na komentář: James #34Načítám náhled komentáře...

33
Amoondre 23. 09. 2007 08:23

Heh koukam, ze normalne totalni veda kolem prvniho komentare :-P


34
James 23. 09. 2007 19:42

Reakce na bla #32Načítám náhled komentáře...:
jo, presne o tomhle mluvim.. sice budes mit pravdu, jenomze v cem ti to asi tak pomuze..

Reakce na komentář: PrettyFly #51Načítám náhled komentáře...

35
Lada 23. 09. 2007 21:08

Takže jestli jsem to správně pochopil se mám každý den ztrapnovat abych se přesvědčil že mám pravdu a že prostě nemám na to žádnou oslovit? :-(


36
Andrew.adm 24. 09. 2007 11:34

Reakce na Martin #11Načítám náhled komentáře...: zajimava myslenka zakazat prvni komentar…. :-)


37
mondo 24. 09. 2007 18:37

opravdu vynikající článek, takže vlastně cílem je dokázat si, že to fakt nejde a ještě jako bonus ze sebe veřejně udělat blbce. tohle má vážně zvednout sebevědomí 8-) ? v tom bude asi taky nějaká ta negace, ne? tak se mi zdá, že si qark takhle nenápadně zařizuje, aby se konkurence sama vyšachovala z pole…


38
Rogerinha 24. 09. 2007 21:53

Je to jasný, jde o cvičení pro odbourávání stresu při prvním kroku, protože ten je nejhorší. Zkusil jsem oslovit několik holek na ulici a i když se na mě ani nepodívala a šla si dál jakoby nic, tak jsem z toho měl překvapivě dobrej pocit. Pokud bych hledal výmluvu, zas bych byl jen nasranej, že jsem ani nepíp. I takovýhle relativní neúspěch mě podpořil do dalších pokusů..


39
Brach 25. 09. 2007 10:18

Nevim, me to prijde uhozeny. Pokud mam z neceho obavy, tak prece nechci, aby se to stalo. Kdyby mi dusledky neuspechu nevadily, tak ty obavy nemam. To je jako skocit pod nakladak, protoze se bojite autonehody. Dost sebe tryznici.


40
Pepa 25. 09. 2007 16:45

Teda Qarku, drive jsem si rikal ze ty tve clanky za neco stoji a fakt lidem muzou neco prinest, tohle je uz totalni hovadina :-D Taky by me zajimalo, co bys radil cloveku, ktery si tedy rekne: Nedokazu to, tak to vyzkousim a schvalne jestli to nedokazu. A pote to skutecne nedokaze :-D

Reakce na komentář: ligy #42Načítám náhled komentáře...

41
Pepa 25. 09. 2007 16:47

Presne vyjadreno :-D


42
ligy 25. 09. 2007 23:00

Reakce na Pepa #40Načítám náhled komentáře...:

Odpověděl jsi si sám. Ten člověk to nedokáže, čímž potvrdí svou domněnku a může si říct: "Udělal jsem pro to vše a nejde to. Měl jsem pravdu."

Reakce na komentář: pepa #43Načítám náhled komentáře...

43
pepa 26. 09. 2007 20:57

Reakce na ligy #42Načítám náhled komentáře...: To je jakože nevěřím si že sbalím éterickou blondýnu na baru, metodou dvojí negace se však přinutím za ní jít a říct jí: ahoj, chceš pozvat na drink? ona odpoví: Jdi do hajzlu, úchyle… no a já si spokojeně řeknu: tak, měl jsem pravdu, skutečně blondýny balit neumím a dále už to tedy nebudu zkoušet :-D


44
arne 28. 09. 2007 16:45

no z vlastni zkusenocti vim ze nekdy je lepsi ta vymluva. protoze je lepsi nejistota nez jistota neuspechu. a to ted neni zadna vymluva ale fakt.


45
MacGyver 06. 10. 2007 23:56

Asi jsem něco v tomhle článku prošvihl… Nikdy jsem neuměl holky oslovit, natož zaujmout aj.., aby aspoň jedna z nich mohla být má partnerka…
A tak sedím u kompu a fňukám… A podle tohohle článku mám jít ven, oslovit holku s tím, že to stejně nedokážu, čímž se uvolním, ona mě pošle do háje a já v horším stavu opět usednu ke kompu… A efekt??? NIKDE…

Reakce na komentář: bla #46Načítám náhled komentáře..., Alexandr #47Načítám náhled komentáře..., E. #49Načítám náhled komentáře...

46
bla 08. 10. 2007 22:16

Reakce na MacGyver #45Načítám náhled komentáře...: a to si rikas MacGyver? :-D ja myslel, ze ten vi jak z kazdy situace :-)


47
Alexandr 09. 10. 2007 11:25

Reakce na MacGyver #45Načítám náhled komentáře...: Ve svém pokoji doma najdeš jenom tu holku, kterou si tam sám přivedeš.
Tvůj problém je nejspíš v tom, že cítíš před ženami ostych. Ostych cítíš proto, že si myslíš, že tě přesahují, že jsou chytřejšímoudřejšíschopnějšíhezčí a vůbec lepší než ty.
To ale není pravda.
Většina svobodných dívek je horší, povrchnější, hloupější a frivolnější než ty a i s tou krásou je to ošemetné, protože ta je většinou namalovaná a dlouho nevydrží.
Zkus se na ně dívat jako na kořist, kterou ulovíš, použiješ, propustíš.
Hned ti to půjde líp.
Protože jsi muž, jsi po všech stránkách víc na výši než holky, tak se jich přestaň bát.


48
qed 13. 10. 2007 16:34

No neviem, ja som v živote oslovil 4 baby a úspešnosť mám 0%. Len včera som skúšal osloviť náhodne okoloidúcu peknú čubičku a ukázalo sa, že už je samozrejme zadaná :-(. Navyše nie som nijaký krásavec a moje sebavedomie často býva na úrovni 0. Ale predsa mi to trochu pomohlo, aspoň so slečnou 2 minútky pokecať… Vôbec sa nechovala divne ani nijak urážlivo, skôr ústretovo… Plánujem robiť náhodné oslovenia na ulici, v autobuse, … a uvidím, akú budem mať úspešnosť.


49
E. 15. 10. 2007 00:44

Reakce na MacGyver #45Načítám náhled komentáře...: .. já je oslovím, jsem v pohodě, žádná nervozita, ale vždycky okno jak blázen, prostě mě nenapadá nic, žádný téma, fantazie si bere dovolenou…, prázdno. A tak je nemám čím zaujmout, téma počasí nikoho nezajímá dýl než minutu, sakra jak z toho ven.


50
WooDoo 10. 11. 2007 09:18

Podle mě by se to dalo přirovnat k tomu, když se například bojíte skočit z nějakého skokánku do vody. Když se ale přemůžete a dokážete si, že to skočíte tak již po druhé némáte takový strach. A když už skáčete po 20 tak už nemáte žádné obavy.


51
PrettyFly 11. 11. 2007 00:25

Reakce na James #34Načítám náhled komentáře...:
Abychom nakonec nedopadli jako ten hypochondr, co má na náhrobku napsáno: "Já jsem vám to říkal …" ;-)


52
MacGyver 16. 11. 2007 18:57

7.11. jsem v metru viděl zamilovaný pár… Jediná věc, kterou se lišili od ostatních párů, co jsem viděl, byla ta, že oba trpěli mentální poruchou (možná Downův syndrom)… Což mě přivedlo k tomu, že partnerství/láska "funguje" na něčem jednodušším a přesto účinném… A další věc, která lze z toho vyvodit je, že Vymlouvač je tím, kdo si nejvíc šlape po svém štěstí… Bohužel jsem zatím nedokázal toho Vymlouvače v sobě vymýtit… a stále sedím buď doma, nebo jsem ve škole/práci a nebo na kulečníku… Ale má to jedno řešení – výmluvy mizí, když se člověk napije… Ne na opilost, ale "na kuráž"…


53
Patrik 01. 01. 2008 23:10

"Raději bude lepší to zkusit na nějakou jinou a jindy, že… jenže u jiné se to opakuje naprosto stejně"

Tohle je ve většině případech pravda, ale jsou lidé, kteří tohle udělají u pěti holek a u šesté se k něčemu odhodlají ;-)



Přidej komentář

Web je nyní kompletně uzavřen. Od této chvíle není možné přidávat žádné komentáře!

Další informace naleznete zde.